Jangan Clik

Wednesday, January 21, 2009

Pindah

Start awal bulan 1 aritu aku ngan wive aku kena pindah dok kat aloq staq, kedah. tak jauh mana pun. terpaksa pindah sebab wive aku kna mgajaq kat Sek. Men. kebangsaan seberang Perak, aloq staq. Wive aku posting 10.11.2008 ari tu pastu sebab wive aku la tgah mgandung payah la nak ulang alik pi sekolah dari perlih, aku dan wive aku ambik keputusan duduk dalam kuarters guru, belakang sekolah wive aku ada apartmen guru yg baru, dalam sekolah pun ada tapi dalam sekolah kuarters lama skit berbanding apartment guru tu, so wive aku rasa baik ambik aprment guru tu la sebab elok skit dri kuarters dalam sekolah ni, seingat aku wive aku antaq borang kat kerani sekolah pada 16.11.2008. slepas tu kami pun ingatkan kerani sekolah tu uruskan la semuanya, kami pun tak telefon la, malaih nak ganggu satgi dia kata kami kalut plak. pastu tinggal lg seminggu nak bukak sekolah wive aku pun telepon la kerani tu nak tanya ttg kuarters tu (ya la seminggu lg sekolah nak buka jd nak tau la keputusan dia, klu tidak wive aku nak duduk mana?) tiba2 wive aku jd berangin, seb baik tak tukaq jd hijau, tau apa kerani tu kata ” oooo nak duduk situ la, ingatkan tak mau” ya Allahhhh….. geramnya, dah org hantaq borang tu nak duduk situ la. nampak sangat dia tak buat apa lg, mmg borang tu tak hantaq lg kat Pej. pelajaran daerah. nampak sgat kerani tu pemalas, besa la kerani tua. marah and geram pun ada tapi sabaq ja la, nak marah kerani tu pun dia dah tua, pastu wive aku mgajaq situ nti jd benda tak syok plak, lpas seminggu kerani tu telepon kata klu nak cepat masuk dok kuarters apartment guru tu, wive aku kna pi hantaq sendiri kat PPD. takpala aku pun ngan wive pi ambik borang tu pi hantaq kat PPD , pegawai PPD tu kata apartment guru tu klu nak masuk dia boleh uruskan tapi dia bg masuk hujung bulan 2, hujung bulan 2 nak wat apa, bini aku pun dah beranak masa tu, org nak duduk segera sebab sekolah nak bukak dah, pegawai PPD tu kata lg, klu nak cepat, duduk kuarters guru dalam sekolah. Bincang punya bincang ngan wive aku, kami pun setuju dok kuarters guru dalam sekolah, situlah aku dok ngan wive aku, aku dok berulang la dari aloq staq ke kangaq terpaksa la korbankan hobi aku tgok bola kat stadium utk team peberet aku, peghelih. dkat 3 minggu dok situ merasa la karan takdak (sebab utk masuk karan kna ada surat kelulusan memasuki kuarter dari PPD), takpala merasa dulu kesusahan hidup berdua ni, kenangan oooo. sebenaqnya banyak aku nak story ni antaranya, pi rombongan meminang sepupu aku, masuk dok kuarters ni,dlll lagi sebab la aku sibuk sikit maklumla tanggung 2 kerja, takdan nak bertenet ni, nti apa2 aku story len key

No comments:

Post a Comment