Jangan Clik

Tuesday, February 3, 2009

Romah baru

Ni ruang malaih di mana aku ngan bini slalu melandingkan diri takala ada masa terluang atau cuti, memandangkan la ni bini aku makin sarat ngan kandungan, dia lg banyak menguasai bahagian ini dari aku, ruang ni simple ja sesuai la utk 2 org. kecik sket ruang tamu dia sampai aku nak ltak coffe table aku pun tak celuih, alih2 aku ltak kat tepi ja la. bole landing2 kat tgah tu
depan peti aih tu pun ruang makan untuk adik beradik mai, meja makan tak beli lg, bajet tak cukup, nti2 la lpas anak aku kluaq baru bole bli kot.

ni ruang dapoq tempat bini aku masak dan tempat aku ngap, seb baik rumah guru ni dah ada semua kabinet dapoq, tak gaduh la nak beli.


Memandangkan wive aku la kna mgajaq kat Sek. Men. Keb Seberang Perak, aloq Staq, Kedah, maka terpaksalah kami pindah mai dok sini, w'pun aku dah beli rumah kat perlih takpalah bekorban skit. aku la dok kuarter guru dalam sekolah, ok la sebab sekolah ni takdak asrama klu tidak mampoih bini aku kna jd warden, leceh jaga bebudak asrama ni. Mula2 cadang tu nak sewa ja umah aku kat Perlih nu tapi sayang plak, bli baru nti nak duduk takut kotoq, comot sana sini kalu lpas org sewa ( ni pengalaman kakak ipaq aku la yg bg umah dia sewa kat org, bila dia nak duduk masuk umah tu, habih dinding kna contiang, paku kat dinding merata2, jem la masa beli baru lg, bila bg org sewa abih kotoq) pastu aku pikiaq balik, biaq dulu la rumah tu kosong dan la kumpul duit nak buat kabinet dapoq ngan bilik ayaq nti, cuti2 sekolah atau bila2 balik kg aku ble la pi dok situ. ok berbalik rumah guru yg aku dok la ni, adala 2,3 keping gambaq aku snap utk tatapan semua kat atih tu. Merasa la duduk berdua ni susah senang bersama, makan pun takat mana yg ada. Kesimpulannya duduklah berdua, jangan duduk berlapan belas tau.

1 comment:

  1. aloha my fren...nate mu epon kuat sgt teh bagi kak ina makan.. boroi dia...hahahhaha..nati mu tgk la blog fspsatadium2001. dlm tu aku boh gambaq2 ms kt dok gila2 study dulu..
    nati aku update skit2..anyway jg la kak ina tu untuk aku...muhahahahahahasim

    ReplyDelete