Jangan Clik

Sunday, October 17, 2010

Hujung Minggu

Semenjak dua menjak tiga menjak ni..eceehh mcm nabil plak, heroku dah pandai ' pi alan' (pi Jalan). Dia ajak aku pi jenjalan, tak kira la kat mana janji ada taman permainan atau tempat yg luas ble dia berlari-lari sambil berkejaran bersama bapak tercinta yg berbasah ketiak dok ligan dia. W'pun rumah aku dengan Gunung Keriang tak jauh mana, tapi aku tak penah sekali pun pi situ, bila wife aku syorkan pi situ aku dengan penuh tersipu-sipu bawakla depa pi taman kat kaki Gunung Keriang tersebut. Ramai la jgak org kat situ, kera pun ramai, yg dok merendek pun ramai. Ajak makan tak mau, keja nak main ja, tapi aku tak harap sangat kat dia sebab kecik lg, jadi aku pun join skali la main ngan dia , ahakss..syok jugak jadi budak balik tapi budak berbauk la hahahaha...
Selalu dok lalu highway Changloon - Jitra terperasan la jugak ada Taman Tasik kat Jitra, tapi aku tak penah singgah pun. Bukan apa sebab Tasik Jitra ni org tak berapa Highlight sangat dan papan tanda nak pi tasik ni pun takdak kat pekan Jitra, bila nak masuk kat jalan pi tasik baru ada signboard pi tasik, tu pun aku sesat masuk taman mana tah, hampeh sungguh sesat kat Jitra plak tu, klu sesat kat Burundi takpa la jugak tempat org, ni tempat sendri.
Luas kawasan dia, mmg peberet aku la bukan apa senang nak berkejaran ngan Qazrin selain dapat bersenam mengempiskan perut dan mengembangkan hidung sebab penaaattt...ni tatkala dia berehat sat lepaih aku beli pistol yg ble kuaq buih belon. Bli pistol tu ok la sikit dia asyik dok main buih dari dok berlari tak hingat penat.
Alih-alih dia berlari jugak..nnuuu..dok ligan buih tu plak, ligan sampai bulih. Seb baik taman ni luas org pun tak ramai sangat senang mengasuh. Best rupanya tempat ni ada bot yg ble kayuh dlam tasik, kdai makan dan taman permainan. Lepaih nih ble mai lagik bawak bola plak lawan sepak2 ngan dia sambil menunjukkan skill di depan gadis-gadis manis ngehngehngeh...
Kemarin aku pi Kota Kuala Kedah, pi pekena laksa kat situ. Dan la bergambaq sat sebab dah nak malam, sian qazrin tak mau turun bawah sangat maklumla baru bangun tidoq, muka toya ja babah tgok..nanti babah blanja cokodok naa..
Haaa..tgok..lepas dirasuah oleh aku dengan cekodok lantas muka Qazrin berubah ceria bersama aksi sarkis yg ditunjukkan oleh dua beranak ini ( jangan lakukan aksi ini di rumah, kalau di tandas, ok) hahaha...sayang tempat ni elok dah cuma tak dibangunkan dengan betoi, klu la dibuat gerai2 yg cantik di pesisir pantai sahih ramai lg akan berkunjung kat sini macam kat kola Perlih nuu.. kot rezeki aku dapatla aku beli ketam ngan udang freshh.. bru turun dari bot, murah plak tu apalagi borong la, dah la aku sefamili peminat tegar ketam.

No comments:

Post a Comment