Jangan Clik

Sunday, April 1, 2012

Letupan Bom di Hatyai

Baru sebulan lebih rasanya aku meninggalkan bumi Hatyai seperti yang penah aku tulih dlm blog ni dulu ttg lawatan opis aku ke Hatyai. Syukur Alhamdulilah masa kami pi takdak berlaku hal2 yg tak diingini selain dari dikelepet penjual sokkabaq ja. Letupan berlaku di basement hotel Lee Garden Plaza dan merupakan salah satu tempat yg aku lawati kerana di keliling Lee Garden Plaza ni ada pasar yg menjual beraneka jenis barangan. Kejadian yg berlaku pukul 1. ptg waktu Thailand mengorbankan 5 mangsa dan mencederakan 300 yg lain dan salah seorang yg terkorban adalah rakyat Malaysia. Bandar Hatyai merupakan bandar pelancongan yg cukup popular di kalangan rakyat Malaysia tambahan hari cuti mmg ramai la rakyat Malaysia yg bercuti ke sana dan aku pernah bercadang nak ajak famili aku bercuti kat sana naik keta sendiri, alih2 bila jadi kes nih, terpaksa tangguh dulu la. Salah seorang guru wife aku bernasib baik sebab kejadian ni berlaku selepas sejam dia checkout dari hotel tersebut. Dan hari nih kak ipaq aku ada call dan dia kata jangan nak ajak dia pi dah Hatyai sebab dia takut kna bom, mmg sebelum ni kami penah ajak dia sefamili pi tapi dia tak mau takut ada kejadian bom dan aku berkeraih kata kat dia Hatyai ok takdak kes apa2 selain dri 3 wilayah lain yg mmg selalu berlaku pertempuran iaitu di Narathiwat, Yala dan Pattani, lepaih kejadian nih mmg payah la nak pujuk famili kak ipaq aku pi. Diharap pihak berkuasa Thailand dapat mengatasi masalah ni dan mengelak kejadian sama berulang dan yg pastinya selepas kes letupan bom kereta nih purata kemasukan pelancong Malaysia ke hatyai pasti berkurangan dgan mendadak.

2 comments:

  1. Aku pun baru ja p sana awal tahun haritu..mujur selamat.hasrat nak ajak mak aku p sana nampaknya terpaksa dibatalkan ah..seram aih...huhuhu

    ReplyDelete
  2. tu la, moga2 keadaan kat sana cepat dipulihkan

    ReplyDelete