Jangan Clik

Monday, June 20, 2022

Dahulu dan sekarang

Bukak2 pesbuk aritu ternaik la balik memori raya 2 taun sudah kat rumah lama aku, lalu terflashback balik la kehidupan aku dulu ngan anak2 di rumah lama sebab masa tu bg kami ruang tamu tu la ruang yang paling cantik untuk diabadikan bila bergambar, walaupun nampak sedikit kusam dan gelap (mungkin sebab pencahayaan). Dulu bukan takmau deko bg jd cantik kat rumah lama, tapi disebabkan dah rancang utk simpan perbelanjaan bg mendeko kat rumah baru tu yg bertahun tahan keinginan tu.Alhamdulillah bila dah berpindah ke rumah baru yang lebih selesa sikit ni bole la mendeko ikut seperti yang dirancang wpun bukan sepenuhnya lagi.

Aku kadang2 perasan banyak benda aku coretkan dalam blog ni sbb bagi aku sini lebih bebas utk aku menulis maklumla bg aku blog ni dah macam diari aku, untuk aku mengimbau balik kehidupan lalu sbb maklum la bila umur dah meningkat ni banyak memori yang hilang, jadi kurang2 bila ada blog ni bole la mengingatkan balik kenangan2 lama kehidupan keluarga aku dan mana tau bila aku dah takdak ni bole la anak2 cucu aku baca balik susur galur kehidupan tok ngan tokwan depa dulu yg berdayung sampan bersusah susah dahulu untuk memberikan kehidupan yg lebih baik pada generasi kemudian hahaha.... dan setiap memori tu sebolehnya aku akan pahatkan dalam pelbagai media, media elektronik takpun media cetak supaya kenangan indah tu dapat diimbas kembali sbb kita tak bole putar balik ke masa lalu kecuali Doraemon ja hahahaha..
 

No comments:

Post a Comment